7 książek, które pomogą rozkręcić własny biznes

Wiele osób marzy o tym, aby być swoim własnym szefem i pracować na swoich warunkach. Jednak to zadanie nie należy do najłatwiejszych i dlatego warto korzystać z doświadczenia innych. Przedstawiamy Wam 7 książek, które poszerzą waszą wiedzę. 

Prowadzenie biznesu wymaga od nas wszechstronności, umiejętności myślenia wielotorowego, zorganizowania oraz wiedzy z różnych dziedzin. Dlatego, aby biznes dobrze funkcjonował warto postawić na samokształcenie. Przedstawiamy Wam 7 książek, które pomogą rozkręcić własny biznes. Jeżeli chcecie zgarnąć lektury, o których piszemy zerknijcie na naszego Facebooka przygotowaliśmy dla Was atrakcyjny konkurs. 

„Twarze polskiego biznesu” – Joanna Rubin

Twarze polskiego biznesu

Pierwsza nasza propozycja to książka, w której znajdziecie rozmowy z liderami polskiego biznesu m.in z dr Ireną Eris, Teresą Mokrysz, Rafałem Brzózką, Michałem Czekalskim, Solange Olszewską oraz z wieloma innymi. Wywiady przeprowadziła blogerka Joanna Rubin. Wspólnie dyskutowali o swoich historiach, marzeniach i wartościach, za które daliby się pokroić. Dodatkowym plusem publikacji jest podsumowanie psycholog Joanny Heidtman. Autorka książki chciała nam przekazać przede wszystkim to, że wszyscy możemy się od siebie uczyć, a wiedza jest na wyciągnięcie ręki i warto się nią dzielić.

„Praca głęboka” – Cal Newport

Praca głęboka

Cal Newport w swojej książce mierzy się ze światem, w którym ciągle nas coś rozprasza. Jednak w swoich rozważaniach nie skupia się na wyliczaniu wad rozpraszania uwagi, a na koncertowaniu się. Książka jest podzielona na dwie części. W pierwszej autor argumentuje, że w prawie każdej branży tytułowa praca głęboka, czyli umiejętność koncentracji na trudnym zadaniu bez rozpraszania uwagi przynosi ogromne korzyści. W drugiej przedstawia program systematycznych ćwiczeń, które pozwolą  opanować tę umiejętność. Newport stara się odpowiedzieć na pytanie – jak odnieść sukces w świecie, w którym ciągle coś nas rozprasza.

„Czy jesteś tym, który puka?” – Dariusz Użycki

Czy jesteś tym, który puka

Autor jest praktykiem biznesu. Dzieli się wnioskami wynikającymi z analizy doświadczeń i przemyśleń tysięcy ludzi, z którymi przychodzi mu się spotykać w praktyce doradczej. Ilustruje to też swoimi życiowymi doświadczeniami, bazującymi na własnych próbach i błędach. Książka dzieli się na dwie części. Pierwsza dotyczy procesu autorefleksji, która jest niezbędna do zdefiniowania kierunku, w którym chcemy podążać. Druga część dotyczy planowania rozwoju zawodowego i wdrażania tego planu krok po kroku. W dobie publikacji, które nakłaniają nas do robienia czegoś ze swoim życiem, do podejmowania ciągłej aktywności Użycki chce wyróżnić się tym, że on mówi jak można to zrobić. Silnie podkreśla praktyczność swojej książki. Atutem publikacji jest także to, że osadzono ją w polskich realiach, co pozwala lepiej zrozumieć opisane w książce przypadki.

„Strategia planowania kariery” – Stella U. Molitor

Strategia planowania kariery

Na współczesnym rynku pracy dominujące uczucie to niepewność. Chcąc być aktywnym musimy nauczyć się stawiać czoła temu ciągłemu niepokojowi. Ta umiejętność jest niezbędna przy tworzeniu indywidualnej strategii rozwoju zawodowego lub przy zmianie jej kierunku. Wskazówki i rady zamieszczone w publikacji pomogą nauczyć się systematycznego planowania i pokonywania kolejnych etapów na drodze do osiągnięcia celów.

„Tajniki zarządzania pieniędzmi. Jak osiągnąć wolność finansową” – Brian Tracy, Dan Strutzel

Tajniki zarządzania pieniędzmi

Temat pieniędzy wywołuje zawsze wiele emocji. Jest też często podejmowany w literaturze. Swoim doświadczeniem w tym temacie chciał podzielić się także znany na całym świecie konsultant biznesowy Brian Tracy. Razem z Danem Strutzelem przedstawiają tajniki zarządzania pieniędzmi znane i praktykowane w biznesie od wielu lat. W kwestii pieniędzy każdy z nas nieraz odczuwa dezorientację – przez przypadek wydaliśmy za dużo, źle rozplanowaliśmy budżet lub po prostu kupiliśmy coś na co nas nie stać. Biznesmeni w tej publikacji chcą raz na zawsze rozprawić się z mitami na temat pieniędzy i pozbyć się dezorientacji w tej dziedzinie.

„Wolny strzelec” – Marek Kądzielski

Wolny strzelec

Marek Kądzielski przekonuje, że „bycie na swoim” oznacza liczne korzyści: wyższe zarobki, więcej czasu wolnego, satysfakcję płynącą z kontroli swego losu. Druga strona tego wyboru to ogromna samodyscyplina, wyrobienie w sobie „mentalności biznesmena”, umiejętne zarządzanie sobą. W książce Wolny strzelec Kądzielski w barwny i ciekawy sposób przedstawia zakręty i rozdroża drogi wiodącej od etatowca do freelancera – drogi, którą sam przebył. Dokładnie omawia specyfikę sytuacji wolnego strzelca na polskim rynku biznesowym, podaje wiele praktycznych i niebanalnych rad i przykładów, a także wskazuje najczęściej popełniane błędy i zdradza, jak ich unikać.

„Kształtowanie dobrych relacji z klientami” – Peter Kenzelmann

Kształtowanie dobrych relacji z klientami

Trudno myśleć o prowadzeniu biznesu bez umiejętności nawiązywania relacji. Zwłaszcza, że na naszym rynku produkty i usługi stają się coraz bardziej wymienne, a pozycja klientów umacnia się. Książka wyjaśnia w przystępny sposób strategie i metody budowania lojalności klienta. Omawiane są w niej zarówno podstawy psychologiczne jak i aspekty organizacyjne.

Miłej lektury!

1 KOMENTARZ

Skomentuj

Skomentuj
Wprowadź swoje imię