„ciche wieczory

Irlandzka część sklepów Lidl wyszła naprzeciw potrzebom klientów dotkniętym autyzmem. Od 2 kwietnia tego mogą robić zakupy w przyjaźniejszych dla nich warunkach niż dotąd.

„Ciche wieczory” mają odbywać się we wszystkich 194 sklepach Irlandii. W każdy wtorek od godziny 18:00 do 20:00 oświetlenie w sklepach będzie łagodniejsze, z głośników nie popłyną głośne komunikaty ani drażniąca muzyka. Wyciszona będzie również praca skanerów. Klienci z zaburzeniami spektrum autyzmu będą mieć pierwszeństwo w obsłudze przy kasach. Do sklepu mogą wprowadzać psa przewodnika. Ponadto mają otrzymywać mapki placówek, aby łatwiej było im odnaleźć niezbędne produkty, a w razie problemów poprosić pracowników sklepu o dodatkową pomoc.

Sieć poinformowała, że „ciche wieczory” przygotowano we współpracy z jedną z irlandzkich fundacji, działających na rzecz osób z autyzmem. Poza umożliwieniem osobom dotkniętym tym zaburzeniem zrobienie zakupów w sprzyjających im warunkach, celem akcji jest poszerzenie świadomości społecznej dotyczącej autyzmu. 2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W Polsce na rzecz chorych działa Fundacja Jim. O ich tegorocznej inicjatywie możecie przeczytać tutaj.

Akcja była pilotażowo prowadzona w Irlandii w roku ubiegłym i spotkała się wówczas z wielkim poparciem społecznym.

Kierownictwu irlandzkiego Lidla należą się gratulacje. Polskie oddziały sklepu zapewniają, że na bieżąco śledzą działania kolegów z Irlandii i że sugestie dotyczące jej wprowadzenia przekazano odpowiednim osobom. Pozostaje trzymać za słowo i mieć nadzieję, że akcja Lidla zainspiruje inne koncerny.

Skomentuj

Skomentuj
Wprowadź swoje imię
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.