Jaguar to legendarna brytyjska marka samochodów, która słynie na całym świecie z produkcji limuzyn klasy premium oraz znakomitych aut sportowych. Czasy jednak się zmieniają i w motoryzacji pojawiają się zupełnie nowe trendy. Wychodząc im naprzeciw oraz widząc, jak radzą sobie inni producenci, Jaguar zdecydował się na wprowadzenie do swojej oferty pierwszego w historii SUV-a o nazwie F-Pace. Jaki jest F-Pace i czy jest wart swojej ceny?

Idzie nowe

Gdy przed laty Jaguar prezentował model X-Type, który był spokrewniony z Fordem Mondeo, niektórzy przecierali oczy ze zdumienia. Był to pierwszy model w historii firmy dostępny z napędem na przednie koła, z silnikiem Diesla oraz z nadwoziem kombi. Nikt jednak nie przypuszczał, że po kilkunastu latach od rynkowego debiutu pojawi się na rynku samochód terenowy spod znaku skaczącego kota.

F-Pace nawiązuje swą nazwą do hasła reklamowego Jaguara sprzed lat – Grace, Space and Pace. Samochód ten oferuje przestronne wnętrze i pojemny bagażnik w pięknym, atletycznym nadwoziu. Dodatkowo na uwagę zasługuje świetnie wyposażone i wykończone wnętrze.

Kilka słów o wyglądzie

F-Pace nie jest rewolucją w kwestii stylistyki brytyjskiego producenta.  Przód samochodu nawiązuje wprost do modeli XE oraz XF. Z kolei tył czerpie garściami z genialnego F-Type’a, który kilka lat temu podbił serca miłośników sportowych samochodów na całym świecie. Ogólnie auto prezentuje się niezwykle dynamicznie, ale i elegancko.

Wewnątrz natomiast dominuje luksusowy minimalizm. Na próżno szukać tutaj klubowej atmosfery, która przed laty panowała w brytyjskich samochodach. Nie znaczy to jednak, że F-Pace wygląda w środku źle, przeciwnie – wszystko jest uporządkowane, a centrum dowodzenia pojazdem stanowi estetycznie wkomponowany w deskę rozdzielczą ekran dotykowy. Opcjonalnie nowego Jaguara można wyposażyć również w ekran zastępujący klasyczne zegary. Wyświetlane na nim grafiki można dostosowywać do swoich upodobań. Na uwagę zasługuje także brak dźwigni zmiany biegów. Otóż w tunelu środkowym znajduje się specjalne pokrętło, przy pomocy którego wybiera się poszczególne tryby jazdy.

Dynamika, czyli to, co Jaguary lubią najbardziej

Pod maską modelu F-Pace można znaleźć nowoczesne jednostki napędowe, cztero- i sześciocylindrowe. Dostępne są silniki benzynowe oraz wysokoprężne. Bazowym wariantem jest dwulitrowy silnik Diesla o mocy 180 KM. Motor ten przeznaczony jest dla osób, które poszukują oszczędnego auta, które jednak oferuje niepowtarzalny styl. Ta wersja dostępna jest z napędem na cztery koła lub na jedną oś. Drugim dieslem w ofercie jest sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 litrów. Rozwija on imponującą moc 300 KM i zapewnia ponadprzeciętne osiągi. Z kolei dla miłośników napędów benzynowych przewidziano trzylitrowy sześciocylindrowy motor o mocy 340 lub 380 KM. W tej konfiguracji F-Pace to auto dające ogromną frajdę z jazdy. Co więcej, plotki głoszą, że Jaguar bierze pod uwagę wypuszczenie na rynek wersji SVR, która rozpędzałaby się do 300 km/h.

Jaguar F-Pace to bez wątpienia jeden z najciekawszych SUV-ów na rynku. Nie jest to auto terenowe, to propozycja dla ludzi szukających bardzo uniwersalnego pojazdu, łączącego w sobie cechy limuzyny oraz auta sportowego, a ponadto umożliwiającego zjechanie z asfaltu na szutrowe drogi. Z całą pewnością jeżeli model ten odniesie sukces rynkowy, w salonach Jaguara za jakiś czas pojawią się kolejne SUV-y. I wszystko na to wskazuje.

 

3 KOMENTARZE

Skomentuj

Skomentuj
Wprowadź swoje imię
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.