black friday

Black Friday się zbliża. Dzień wielkich promocji odbędzie się 24 listopada. Jednak najpierw marki będą kusić nas różnymi ofertami. Sprawdźcie, co robią aby przyciągnąć do siebie klientów. 

Black Friday to zwyczaj zakupowy, który dotarł do Europy ze Stanów Zjednoczonych. Za oceanem tradycją stało się, że pierwszy piątek po Święcie Dziękczynienia to dzień, w którym Amerykanie tłumnie ruszają już na przedświąteczne zakupy. Co ciekawe to zakupowe szaleństwo nie kończy się tylko na piątku, a przenosi również na kolejne dni weekendu, a nawet wydłuża się do tzw. Cyber Monday, gdyż właśnie w poniedziałek, po Black Friday, spodziewane są największe promocje w sklepach internetowych.

Polacy lubią okazje zakupowe

Sprzedawcy liczą na rekordowe zyski z Czarnego Piątku. Nazwa tego wydarzenie wzięła się od koloru atramentu, którym amerykańscy księgowi zapisywali zyski. Straty zazwyczaj zapisywano na czerwono. Klasyczne obniżki cen, darmowa wysyłka towaru, gratisy, rabaty na kolejne zakupy to najpopularniejsze sposoby, jakim sprzedawcy próbują nakłonić klientów do zakupów. Polacy chętnie korzystają z takich promocji, co potwierdza fakt, że w ostatnim roku aż 79% z nas wykorzystało obniżkę ceny do zakupienia produktu (dane z raportu dot. badania „Promocje lubiane mimo wad” wykonanego w 2017 r. przez instytut ARC Rynek i Opinia).

Generowanie ruchu w sklepie – działania online

Informowanie o akcji w samym miejscu sprzedaży jest sprawą oczywistą, prostą i powszechną. Jednym z często wybieranych sposobów informowania o okolicznościowych promocjach podczas Black Friday czy Cyber Monday jest reklama w Google AdWords, a także na Facebooku – te kanały komunikacji dają możliwość dotarcia do konkretnych odbiorców przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów.

Podobnie jest z kampaniami display, czyli z graficznymi banerami emitowanymi na serwisach internetowych. Inną propozycją działań w ramach portali zewnętrznych są sieci afiliacyjne czyli inaczej programy partnerskie. Marki decydują się na współpracę z porównywarkami cen, internetowymi pasażami handlowymi lub serwisami aukcyjnym. To też podwyższa ich atrakcyjność.

Stosunkowo nowym, ale już coraz popularniejszym rozwiązaniem stają się powiadomienia Push. Pozwalają one wysyłać krótkie komunikaty, które wyświetlają się na ekranie w formie pop-up.  Nawet wtedy, gdy internauta nie odwiedza danej strony internetowej.

Promocja mobilna, czyli postaw na SMS

Bardzo często wiedzę na temat aktualnych promocji czerpiemy z telefonów. Jak wynika z ostatniego raportu „Komunikacja SMS w Polsce”, wiadomości o charakterze handlowym otrzymało prawie 66% badanych i prawie 70% z nich zadeklarowało, że chciałoby otrzymywać je nadal. Spośród tych, którzy takie SMS-y otrzymywali, aż 86,5% ankietowanych wskazało, że najbardziej atrakcyjne są właśnie te dotyczące promocji i rabatów.

(Źródło: infowire.pl)

2 KOMENTARZE

  1. Polacy lubią okazję zakupowe.. taaaa. Tylko tyle, że przy obecnym sposobie badania sprzedaży (m.in. przy wykorzystaniu Big Data), marki mają bardzo dokładne informacje na temat tego, ile sztuk danego produktu na potencjał zejść. Dlatego też wszystkie wyprzedaże i „końcówki kolekcji” są ustawione – to nie jest tak, że towar im „nie schodzi”. Firmy specjalnie mają nadwyżkę produkcji na okres wyprzedaży, aby przyciągnąć klientów bazując na ich przyzwyczajeniach. Na temat analizy Big Data w handlu był ostatnio bardzo ciekawy artykuł w rzepie – http://www.rp.pl/Firma/311049987-Firmy-poznaja-potrzeby-klientow-wczesniej-niz-oni-sami.html.

Skomentuj Ania Anuluj odpowiedź

Skomentuj
Wprowadź swoje imię
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.