jak nie przytyć na urlopie

Urlop to czas, kiedy chcemy odpocząć i pozwolić sobie na więcej. Wyjazdy all inclusive, grille, ogniska i wesela to tylko kilka pokus, jakie czekają na nas w wakacje. Jednak szkoda zaprzepaścić całoroczną pracę nad sylwetką w kilka dni. Dlatego podpowiadamy jak nie przytyć na urlopie.

To naturalne, że w wakacje chcemy, aby nasz organizm sobie odpoczął. Dbamy wtedy o relaks psychiczny i fizyczny. Jednak czy relaks oznacza powrót do złych nawyków żywieniowych? Absolutnie nie – podpowiadamy jak nie przytyć na urlopie. 

Zasady urlopowego odżywiania

Przede wszystkim pamiętajmy o regularnych posiłkach – jedzenie co 3-4 godziny to zasada, dzięki której zawsze czujemy się syci i nie potrzebujemy podjadać. Jeśli jej przestrzegamy na co dzień to tym bardziej sprzyja nam podczas urlopu. Gdy czujemy się wyspani, zrelaksowani i przy okazji jadamy posiłki o stałych porach to nie powinniśmy mieć problemu z utrzymaniem właściwych nawyków żywieniowych. Miejmy ze sobą zawsze zdrowe przekąski (np. owoce, słupki warzyw czy garstkę orzechów), by w razie nagłego napadu głodu nie sięgać po fast food i inne niezdrowe produkty, których pełno na stoiskach przy plażach. Nie zapominajmy też o piciu wody. Latem standardowe 6-8 szklanek może nie wystarczyć, gdyż organizm więcej jej traci m. in. wraz z potem.

Pamiętajmy, że podstawą zdrowego odżywiania są warzywa i owoce. Powinny stanowić ok. 50% tego, co jemy w ciągu dnia. Istotne są też proporcje między nimi – 3/4 spośród
nich powinny stanowić warzywa, zaś tylko ¼ owoce. W dalszej kolejności powinniśmy spożywać produkty zbożowe, szczególnie te pełnoziarniste, chudy nabiał, a także mięso i ryby, które znajdują się na szczycie piramidy zdrowego żywienia, co oznacza, że powinniśmy spożywać je w ograniczonych ilościach – mówi Paulina Jabłonka, specjalista dietetyk, kierownik ds. żywienia Maczfit.

Ruch to zdrowie – także na urlopie

Lato to fantastyczna pora do spędzania mnóstwa czasu na świeżym powietrzu, ale nie musi być to w formie „leżenia plackiem” na plaży. Spacer, gra w siatkówkę, czy badmintona oraz pływanie to tylko niektóre formy aktywnego spędzania wolnego czasu, które dodatkowo pomogą nam ładnie i równo się opalić. Jeśli zaś odwiedzamy zagraniczne metropolie, starajmy się zwiedzać je o własnych nogach. Aktywny wypoczynek nie tylko pozwala nam odprężyć się, ale i spalić nadprogramowe kalorie.

Skomentuj

Skomentuj
Wprowadź swoje imię