McDonald's

Coraz bardziej zaczęliśmy sobie zdawać sprawę z tego, że ciągle zaśmiecamy naszą przestrzeń, a w dodatku odpadami, które się nie rozkładają. Podjęliśmy walkę z plastikiem, który zalega na dnie mórz i oceanów. Wspólny krok podejmują McDonald’s i Starbucks. Chcą stworzyć w pełni ekologiczny kubek i rozpoczynają akcję NextGen Cup Challenge.

Na co dzień te dwie sieciówki rywalizują ze sobą jednak niespodziewanie podjęli współpracę. Wspólnie organizują akcję NextGen Cup Challenge, dzięki której planują stworzyć kubek przyszłości. Co to w ogóle znaczy? To znaczy przede wszystkim tyle, że w ciągu trzech lat mają opracować kubek w pełni ekologiczny i w pełni odnawialny. Aby projekt miał szansę powodzenia potrzebny jest budżet, który zapewniają McDonald’s i Starbucks. Marki wykładają po 5 milionów dolarów.

Ten ruch jest spowodowany tym, że to właśnie w tych dwóch firmach miliony klientów na całym świecie kupują napoje w plastikowych i szkodliwych dla środowiskach kubkach. Teoretycznie ich produkty nadają się do recyklingu, ale praktycznie nie jest to do końca możliwe. Kubki z tych dwóch sieciówek stanowią 4% z 600 miliardów zużywanych kubków na świecie rocznie.

Inicjatywa McDonald’s i Starbucks zachęca przedsiębiorców, dużych i małych firm, do opracowania materiałów i projektów, które mogą zastąpić dzisiejsze jednorazowe kubeczki. Na dobre pomysły czekają dotacje, które fundują obie firmy.

NextGen Cup Challenge startup rusza we wrześniu a zwycięzcy znajdą się w 6-miesięcznym programie akceleracyjnym. Otrzymają fundusze w wysokości do 1 mln dolarów. Całość poprowadzi OpenIdea ale firmy które trafią do akceleratora będą blisko pracowały z grupami z McDonald’s i Starbucksa, żeby wspólnie wypracować model, który będzie można zastosować przy tak dużej skali.

Skomentuj

Skomentuj
Wprowadź swoje imię
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.