Zastosowanie AdBlue

Powietrze w Polsce jest jednym z bardziej zanieczyszczonych w Europie. Stan ten pogarszają samochody, które mają w sobie wmontowane nielegalne emulatory AdBlue. Sprawdź, o co chodzi.

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że w ostatnich tygodniach podczas rutynowych kontroli zagranicznych przewoźników, odkryto kilkanaście przypadków używania niedozwolonych emulatorów AdBlue zamontowanych w pojazdach. To 32,5% wysokiej czystości wodny roztwór mocznika. Stosowany jest jako reduktor mający na celu rozłożenie szkodliwych dla środowiska tlenków azotu.

Nielegalne emulatory AdBlue

W Polsce istnieją firmy, które oferują nielegalne emulatory tego roztworu. Takie rozwiązanie wyłącza obsługę układu odpowiedzialnego w samochodzie za AdBlue poprzez zmianę oprogramowania auta. Emulator przekazuje do silnika informacje o sprawnie działających podzespołach układu redukcji spalin pomimo braku płynu w zbiorniku. Należy pamiętać, że jest to tylko symulacja pracy układu.

Taka ingerencja w fabryczne oprogramowanie jest bardzo niebezpieczna. Producenci aut nie zezwalają na własne modyfikacje software’u – mówi Edyta Bagińska-Jóźwiak z firmy Kingspan Environmental. – Ponadto za używanie takiego oprogramowania lub urządzeń kierowcom grozi nawet kilkuset złotowy mandat oraz skierowanie do serwisu, który usunie nieodpowiednie oprogramowanie oraz aktualizacje – dodaje.

Smog w Polsce

Nadchodzi sezon zimowy, w którym smog będzie coraz większy. Niska temperatura w połączeniu ze szkodliwymi spalinami i intensywnym paleniem w piecach nie tylko źle wpływa na zdrowie, ale również na widoczność na drodze. Ta spada o kilkadziesiąt procent. Przy zwiększonym natężeniu ruchu te wartości są jeszcze większe, zwłaszcza w Warszawie oraz na Śląsku – tylko w największych polskich miastach transport publiczny odpowiada za ok. 60% spalin.

Od 1 września 2017 w sprzedaży dostępne są wyłącznie te samochody dostawcze, które spełniają rygorystyczną normę Euro 6. Ogranicza ona dopuszczalną wartość cząstek stałych w spalinach o 50%, węglowodorów o 70%, a tlenków azotu aż o 80%. To właśnie dzięki niej jakość powietrza może znacząco się poprawić.

W tym kontekście istotny jest dostęp do roztworu AdBlue. Ten jest jeszcze ograniczony, ale na szczęście powoli to się zmienia. Dystrybutory i zbiorniki reduktorów pojawiają się już nie tylko na stacjach benzynowych, ale także na prywatnych stacjach paliw firm transportowych.

(Źródło: infowire.pl)

 

1 KOMENTARZ

Skomentuj

Skomentuj
Wprowadź swoje imię
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.