sportowcy w reklamach

Reklamodawcy często wykorzystują wizerunek znanej osoby, aby zachęcić do korzystania z usług danej firmy. Dużą grupę tych osób stanowią sportowcy. Ale czy piłkarz w reklamie to gwarantowany sukces? 

Z badań specjalizującej się w marketingu sportowym firmy Arskom Group wynika, że wykorzystanie wizerunku sportowca w kampanii reklamowej podnosi jej wiarygodność i efektywność o około 30 proc. Zatrudnienie gwiazdy sportu w charakterze ambasadora marki przekłada się na większą sprzedaż produktów i usług oraz większą rozpoznawalność na rynku. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na takie posunięcie. Zaangażowanie gwiazdy wpływa bardzo pozytywnie na sprzedaż, pod warunkiem że ta gwiazda została wybrana słusznie. Najważniejsze, żeby była harmonia ambasadora z marką, żeby ambasador w naturalny sposób szedł z marką w parze – mówi  Jarosław Guzek, brand manager Atlantic.

Najbardziej pożądani w kampaniach reklamowych są rozpoznawalni przedstawiciele sportów, które mają szerokie rzesze kibiców i mogą się poszczycić znaczącymi sukcesami. Zaliczają się do nich m.in. piłkarze kadry narodowej i polskie legendy sportu jak Jerzy Dudek czy Krzysztof Hołowczyc. Mistrz Europy i trzykrotny mistrz Polski, którego starty w Rajdzie Dakar śledziły na ekranach telewizorów miliony Polaków, od dekady współpracuje z firmą Zibi, w której portfolio znajdują się m.in. zegarki Atlantic, Lacoste i Nautica. Marka podkreśla, że tak długa współpraca z tą samą gwiazdą w roli ambasadora to w marketingu nieczęsta sytuacja.

Reklamy ze sportowcami biją rekordy popularności. Sieć T- mobile zaprosiła do współpracy polskiego piłkarza Roberta Lewandowskiego, spot reklamowy z jego udziałem obejrzało ponad 3 miliony osób w serwisie Youtube. Sportowcy także zyskują na udziałach w kampaniach reklamowych. Nie chodzi tylko o kontrakty, ale także o większą rozpoznawalność wśród kibiców i przyciąganie nowych osób do swojej dyscypliny.  Jednak nie same korzyści płyną z występowania reklam. Część kibiców traci czasami sympatię kibiców lub też zarzuca się reklamowanie rzeczy niezwiązanych ze sportem. Wspomniany wcześniej Robert Lewandowski został mocno skrytykowany za reklamę Coca – Coli. Krytycy uważają, że to nieetyczne, żeby sportowiec reklamował napój, który szkodzi zdrowiu.

Dlatego do udanej współpracy gwiazdy sportu z marką niezbędne jest to, aby obie strony reprezentowały zbliżone wartości. To gwarancja, że w działaniach marketingowych obu stronom będzie ze sobą po drodze. Hołowczyc – jeden z najbardziej rozpoznawalnych i lubianych polskich sportowców – jest utożsamiany z bezpieczeństwem, znany ze sportowej rywalizacji fair play i dobrego, eleganckiego stylu. Takimi przymiotnikami chce być określana marka Atlantic.

(Źródło: info.newseria.pl)

 

 

8 KOMENTARZE

  1. pytanie czy ludzie oglądają a przez to rośnie ogladalnosc jak z Lewym na YouTubie o czym piszecie – czy to wynika z fajnej reklamy czy po prostu Lewandowski bo ludzie mają bzika na jego punkcie? to ciekawe

  2. Sportowiec nie sportowiec, aby popularna osoba, ale to tylko zwrócenie uwagi, wiadomo że robią to dla kasy a nie, że to polecają… durne to ogólnie ale taki świat

Skomentuj

Skomentuj
Wprowadź swoje imię
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.