sposoby na koncentrację

Słoneczne i ciepłe dnie zmieniają się w szare i ponure, przez co możemy czuć się mniej wydajni. Cały czas pamiętamy wakacyjne lenistwo i dlatego trudno nam wrócić do normalnego trybu. Jesień to czas kiedy możemy zaobserwować spadek koncentracji. Ten problem dotyczy także dzieci. Pierwsze tygodnie po powrocie do szkoły mogą wiązać się z nieumiejętnością skupienia się. Jak sobie z tym poradzić? Jakie są sposoby na poprawienie koncentracji?  

Przede wszystkim jedz regularnie

Wielu z nas zdarza się lekceważyć tę zasadę, a jest to jeden z najważniejszych punktów codziennego dbania o zdrowie – regularność. Dzięki temu pobudzamy metabolizm, dostarczamy naszemu organizmowi wartości odżywczych o stałych porach, a uczucie głodu nie rozprasza nas i nie odciąga od ważnych zadań – mówi Konrad Gaca, ekspert ds. leczenia otyłości i specjalista żywieniowy. Najlepiej postawić na 4-5 małych posiłków dziennie spożywanych średnio co 3-4 godziny. Dzięki temu zapobiegniemy spadkom glukozy we krwi – dodaje.

Wymień kawę na zieloną herbatę

Zielona herbata wspomaga koncentrację i gdy masz ochotę na coś ciepłego zdecydowanie lepiej sięgnąć po ten zielony napar. Wspomaga metabolizm, zapobiega chorobom oczu i obniża poziom złego cholesterolu. 

 Pij wodę

Zdarza Ci się przez cały dzień nie wypić nawet szklanki wody? Błąd! Woda jest kluczowa dla funkcjonowania całego organizmu, korzystnie wpływa na koncentrację i procesy uczenia się, poprawia metabolizm – mówi Gaca.

Rób przerwy

Zbyt długie koncentrowanie się na jakiejś czynności sprawia, że nasz mózg się męczy i jego praca spowalnia. Dobrym sposobem, aby sobie z tym poradzić jest robienie krótkich przerw, które przywracają odpowiednią koncentrację.

 Pamiętaj o witaminach i minerałach

Szczególnie witaminy z grupy B korzystnie wpływają na pamięć i koncentrację. Znajdziesz je m.in. w rybach, drobiu, jajach, warzywach zielonych i kiełkach. W przypadku poprawy pamięci doskonale sprawdzają się produkty bogate w witaminę B6, z których powstaje serotonina – mówi Konrad Gaca. Witaminę B6 znajdziesz m.in. w kaszy gryczanej, czerwonej papryce, szpinaku, kapuście, produktach zbożowych, awokado i w orzechach. Należy również pamiętać o minerałach: magnezie, żelazie i cynku.

Jedz nienasycone kwasy tłuszczowe

Znajdziesz je w orzechach i rybach morskich, np. w łososiu. Kwasy omega-3 są niezwykle ważne dla zdrowia i wydajności organizmu – przekonuje ekspert żywieniowy, Konrad Gaca. Zapobiegają schorzeniom układu nerwowego, poprawiają krążenie i wspomagają pracę mózgu – dodaje.

Bądź aktywny

Aktywność fizyczna dotleni mózg, pozwoli oderwać się od obowiązków i skupić na rozruszaniu ciała. Jest niezbędna i kluczowa dla każdego organizmu! Znajdź czas 2-4 razy w tygodniu na trening dostosowany do Twoich możliwości. Żeby osiągnąć najlepszy możliwy efekt ćwiczeń, najlepiej skonsultuj się ze specjalistą. Ruch to podstawa – zwłaszcza, gdy na co dzień wykonujesz pracę biurową.

 Zadbaj o odpoczynek

Bardzo ważna jest także odpowiednia ilość snu i czas na odpoczynek. W zależności od wieku powinniśmy spać średnio od 6 do 10 godzin dziennie. Brak snu wyniszcza mózg, utrudnia koncentrację i powoduje problemy z pamięcią – mówi Gaca. Dlatego to takie ważne, żeby dać sobie czas na odpoczynek i regenerację mózgu. Bez odpoczynku nie ma efektywności – zarówno w szkole, jak i w pracy – przekonuje ekspert.

A jakie są Wasze sposoby na polepszenie koncentracji?

(Źródło: infowire.pl)

2 KOMENTARZE

Skomentuj

Skomentuj
Wprowadź swoje imię