Internetowe zakupy są wygodniejszą i dla niektórych przyjemniejszą formą kupowania. Jednak często słyszy się o internetowych oszustach i zagrożeniach wynikających z internetowych transakcji. Opracowano nowe sposoby na zwiększenie bezpieczeństwa w sieci.
Szacuje się, że w 2016 roku na zakupy w internecie Polacy wydali ok. 35 mld zł. W tym roku wartość rynku e-commerce może przekroczyć 40 mld zł. Od lat wzrosty utrzymują się na poziomie dwucyfrowym. Perspektywy są jednak coraz lepsze, zwłaszcza że e-zakupy zyskują na popularności. Polska jest 5. największym rynkiem e-commerce w Unii Europejskiej po Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Włoszech.
W związku z rosnącą popularnością e – zakupów Visa zdecydowała się rozwinąć usługę Visa Checkout. Na świecie klienci, którzy korzystają z tej formy płatności, finalizują 82 proc. zakupów z koszyka i realizują o 30 proc. transakcji więcej. Mamy obecnie w Polsce kilka dużych sklepów internetowych, które akceptują Visa Checkout, a przycisk i możliwość płatności Visa Checkout jest udostępniana bezpośrednio w koszyku. Pierwszym sklepem było euro.com.pl, oleole.pl, ale staramy się mieć sklepy z różnych branż – mówi Małgorzata Ciszecka, senior manager regional product & market development (CEE) w Visa.
Visa Checkout pozwala płacić online zarówno z urządzeń stacjonarnych, jak i mobilnych, za pomocą jednego kliknięcia oraz podania loginu i hasła. Wymagana jest tylko jednorazowa rejestracja, podczas której trzeba uzupełnić dane dotyczące płatności i dostawy. Dzięki temu nie musimy przy każdej transakcji spisywać danych z karty. Ułatwieniem jest też możliwość rejestrowania kilku kart debetowych i kredytowych.
Obecnie w Polsce prowadzona jest kampania edukacyjno-reklamowa promująca Visa Checkout. Dodatkowo przygotowano różne promocje, które mają zachęcić do wybrania tej metody płatności. Visa liczy na to, że stanie się ona tak rozpowszechniona, jak w innych krajach. Jednym z pierwszych detalistów w Polsce, który wprowadził możliwość płatności za pośrednictwem Visa Checkout, była sieć RTV EURO AGD, największy sklep internetowy w kraju. Pierwsze wyniki pokazały, że klienci docenili taką możliwość.
W Polsce wciąż dużą popularnością cieszy się płatność gotówką przy odbiorze. Jednocześnie jednak szybko wdrażamy nowinki technologiczne, zwłaszcza jeśli chodzi o płatności. Coraz częściej płacimy przez internet, a nawet ponad 40 proc. zakupów online jest dokonywanych na urządzeniach mobilnych. Taki trend będzie się rozwijać, tym samym coraz większe będzie zapotrzebowanie na możliwie proste i szybkie płatności.
(Źródło: info.newseria.pl)
wszystko w necie teraz, serio życie wirtualne teraz sie staje, szkoda ze sie wyspac nie mozna przez Internet 😉
niestety trzeba uwazac, dobrze ze o tym pomysleli, bardzo latwo mozna sie naciąć, ale co zrobic, tak jak ze wszystkim w necie, na szczescie rzadko do tego dochodzi, takie fakty
ulatwia czas a skoro produkt ten sam to szkoda czasu, chociaz wiadomo – dla kobiet shopping to hobby 😉 gorzej z nami facetami
Wolę kupować przez neta niż łazić po tych galeriach