youtube facebook

Internet stał się dla nas tak ważny. W zasadzie nikogo nie dziwi, że jadąc autobusem prawie każdy z nas przegląda „internety”. Facebook i Youtube to dwa najpopularniejsze źródła ruchu sieciowego w Polsce. Ale o dziwo to ten drugi generuje go więcej. 

Jakbyście mieli zgadywać, jaka strona generuje największy ruch w sieci? My odpowiedzielibyśmy, tak naturalnie, że Facebook. Przewijamy, przecież te tablicę kilkanaście razy w ciągu dnia. Ale jednak to nie byłaby dobra odpowiedź. Jak informuje Ericsson Mobility Report najwięcej ruchu generuje Youtube. Treści wideo są istotnym czynnikiem decydującym o poziomie ruchu danych i stanowią globalnie 55% całości ruchu danych mobilnych. Przyczyną wzrostu ilości przesyłanych danych w Europie Środkowo-Wschodniej jest popularność aplikacji społecznościowych oraz wideo.

W Polsce częściej niż w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej ogląda się materiały wideo na urządzeniach mobilnych. Konsumujemy 16% treści z tego źródła, podczas gdy średnia dla regionu to 14%. Ericsson Mobility Report wskazuje, że przepustowość sieci w Polsce plasuje się za Węgrami i Bułgarią.

Przepustowość sieci ma wpływ na lojalność użytkowników smartfonów, jest ona zależna od wydajności sieci, doświadczeń konsumentów z korzystania usług operatora oraz poziomu obsługi klienta.

W Polsce dla konsumentów obsługa klienta i początkowe doświadczenia po rozpoczęciu korzystania z usług operatora są równie ważne, co wydajność sieci.
Prawidłowe działanie aplikacji i szybkość ładowania się stron internetowych są czynnikami istotniejszymi niż dostępność zasięgu – takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych w każdym z trzech wymienionych krajów.

Ericsson Mobility Report przewiduje, że do 2023 roku dzięki digitalizacji 5G przychody operatorów w Europie Środkowo -Wschodniej osiągną 29 mld dolarów.

(Źródło: infowire.pl)

 

1 KOMENTARZ

Skomentuj Tamara Anuluj odpowiedź

Skomentuj
Wprowadź swoje imię
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.