seo pr

Pozycjonowanie i PR to dwie dziedziny, które przenikają się wzajemnie. Przedstawiamy kilka cennych wskazówek dla agencji PR oraz działów public relations w firmach by wesprzeć swoją obecność w sieci, wykorzystując SEO.

,,Pozycjonowanie to, w pewnym uproszczeniu, szereg działań ukierunkowanych na możliwie najlepszą ekspozycję serwisu www na stronie wynikowej Google generowanej po złożeniu zapytania w wyszukiwarce. W praktyce, pozycjonowanie polega na dopasowaniu się do algorytmu Google oraz oficjalnych wytycznych dla stron internetowych” – tłumaczy Korneliusz Smolik z agencji SeoFly.

Wysoka pozycja strony internetowej jest efektem, na którym zdecydowanie zależy klientom oraz agencjom, wspierającym działania marketingowe. Pozycjonowanie efektywnie łączy cele biznesowe z wizerunkowymi, jakie PR-owcy realizują dla danego klienta. ,,Szerokie spektrum działań jakie potencjalnie można realizować w ramach ePR’u bardzo często pokrywa się pod pewnymi względami z SEO lub przynajmniej stwarza dla siebie dodatkowe szanse” – przekonuje Korneliusz Smolik.

Sprawdźcie 5 naszych wskazówek.

1. Podstawa podstaw – wykorzystuj potencjał tytułu

Tytuł wpływa na pozycję w wyszukiwarkach. Chociaż nieraz silimy się, aby tytuł był zaskakujący i przyciągający uwagę to nie zawsze daje to dobre rezultaty. Jak tłumaczy przedstawiciel agencji SeoFly, specjalizującej się w usługach SEO i SEM: ,,To naturalne, że PR’owcy starają się układać kreatywne tytuły, aby zainteresować dziennikarzy, czasem jednak można uzyskać więcej korzyści z tytułu nastawionego na SEO, który później przełoży się na większe dotarcie publikacji. Innymi słowy, czasem lepiej, aby tytuł dobrze opisywał biznes klienta niż intrygował do kliknięcia, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że Google lubi wyróżniać w wynikach artykuły, które uzna za newsy.”

2. Zabiegaj o linki w publikacji

Celem PR-owca jest wykreowanie wizerunku firmy, którą reprezentuje. Warto mieć na uwadze umieszczanie linków w przygotowywanej publikacji. Zręcznym sposobem jest umieszczenie w komunikacie informacji  o tym z jaką firmą współpracowaliście przy tworzeniu danego materiału. Takie informacje najlepiej umieszczać w stopce, wtedy wyglądają na integralną część artykułu, a nie wymuszoną i nieelegancką reklamę.  Dbanie o pozycjonowanie strony klienta wpłynie na pozytywną ocenę Waszej pracy. Wprawdzie nie każda z redakcji chce umieszczać w swoich artykułach linki zewnętrzne. Jednak spora część mediów oraz blogerów jest na to otwarta, z czego warto skrzętnie korzystać.

3. Staraj się pozycjonować publikacje PRowe

Na etapie tworzenia informacji prasowej pamiętaj, aby zawierała słowa kluczowe bądź zwroty, mające potencjał w kontekście SEO. Tekst, który zawiera fazę kluczową w paru istotnych miejscach, czyli tytule, leadzie bądź w nagłówkach ma większe szanse, aby być wyżej zaprezentowany przez Google. Ponadto, w dobie mediów społecznościowych powinniśmy wykorzystywać ich potencjał, także w dziedzinie pozycjonowania. Promowanie artykułów w social mediach oraz wszelkie inne zabiegi, pomagające w generowaniu większej liczby odsłon artykułu, korzystnie wpływają na usytuowanie w wynikach Google. Z tego powodu, warto pamiętać o wykorzystaniu wszystkich możliwości dotarcia danego medium, np. uzgodnienie z redakcją opublikowania danej informacji, poza samą stroną www, także w mediach społecznościowych lub newsletterze.

4. Zabiegaj o realne zainteresowanie czytelnika

Przy tworzeniu tekstu należy pamiętać o tym, aby zamieszczać w nim jak najbardziej użyteczne informacje oraz materiały. To sprawia, że czytelnik zostaje na stronie dłużej, chętniej dzieli się tekstem w mediach społecznościowych. Dłuższy czas przebywania użytkownika na danej stronie sprzyja jej lepszemu usytuowaniu w wynikach naturalnych Google. Dzięki temu artykuł uzyskuje szersze dotarcie. W tym celu, warto wzbogacać materiał o użyteczne infografiki, zdjęcia oraz materiały video (np. w formie linku do takowych). Taki zabieg nadaje prezentowanemu contentowi większej atrakcyjności. Warto tu również wspomnieć, że promocja w materiałach prasowych filmu video obecnego na Youtube wpływa na jego pozycjonowanie w wyszukiwarce YT, co stanowi dużą wartość dodaną dla klienta.

5. Znaczenie załączników przy wysyłce informacji prasowych

Przy wysyłce informacji prasowej warto pamiętać o kilku kwestiach związanych z załącznikami do wiadomości. Każdy plik umieszczany w mailu powinien mieć odpowiedni tytuł. Dobrze, jeżeli tytuły zawierają słowa kluczowe, które opisują firmę klienta. Podczas wysyłki   informacji prasowych do dziennikarzy pamiętajcie, że materiał z zamieszczonymi zdjęciami jest dużo ciekawszy. Dobrym zabiegiem jest jednak zadbanie o kompresję udostępnianych materiałów graficznych, np.  wysyłanie zdjęć powyżej 0,5 MB nie sprzyja SEO (spowalnia stronę internetową) i jednocześnie bywa uciążliwe dla dziennikarzy, ponieważ grafiki w nieodpowiedniej wielkości zapychają skrzynkę pocztową. Zdjęcia użyte do publikacji powinny również mieć uzupełniony słowem kluczem tzw. atrybut ALT, ale jego wprowadzenie wymaga uzgodnień z redaktorem odpowiedzialnym za dodanie artykułu na portal. Zabieg ten umożliwia pozycjonowanie grafik oraz pomaga w optymalizacji całej publikacji.

Dzięki tym kilku wskazówkom, pracownicy agencji PR będą w stanie uzyskać jeszcze lepsze rezultaty w sferze obecności marki klienta w Internecie. Rozwijanie wiedzy w tym kierunku to dobra myśl, ponieważ specjalista ma wtedy większy potencjał możliwości. Łatwiej mu także wyjść naprzeciw oczekiwaniom klienta, który, w większości przypadków, jest zainteresowany przede wszystkim wzrostem liczby wejść na stronę oraz wsparciem sprzedaży.

Skomentuj

Skomentuj
Wprowadź swoje imię
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.