sukces franczyz

Franczyza to nic innego jak sprawdzony pomysł na biznes. W celu jego rozpoczęcia przedsiębiorca zawiera umowę z franczyzodawcą. Z racji tego, iż jest to już sprawdzony pomysł na biznes, większość tego typu przedsięwzięć odnosi sukces. Spójrzmy zatem na kilka przykładów franczyz, którym się udało.

Żabka

Któż z nas nie zna Żabki, sklepu, który możemy spotkać niemalże na każdej ulicy. Nic dziwnego, placówki te są dobrze zaopatrzone, a przecież każdy z nas musi gdzieś robić zakupy. Jako że ceny są bardzo konkurencyjne, wielu z nas wybiera właśnie Żabkę.

Żabka to sklep prowadzony na zasadzie ajencji. Oznacza to, że każdy, kto spełnia warunki franczyzodawcy, może ją prowadzić. Warunki te są precyzyjnie określone w umowie franczyzowej. Co ważne, gwarantuje ona podstawowy dochód, jeżeli ajent wywiązuje się z postanowień w niej zawartych.

McDonald’s

Zestawienie pod tytułem „Najlepsze franczyzy” nie mogłoby się obyć bez znanej amerykańskiej sieci restauracji typu fast food. Sieć tę znają chyba wszyscy i chyba wszyscy przynajmniej raz w życiu jedli tam posiłek. Co ważne, McDonald’s to marka globalna, wielkie przedsiębiorstwo, które odniosło sukces na całym świecie.

To McDonald’s decyduje o lokalizacji nowych restauracji. Urządza je i przekazuje franczyzobiorcy. Co ważne, firma stawia szereg licznych wymagań kandydatom na franczyzobiorców i prowadzi specjalny program rekrutacji. Wszystko po to, aby restauracje działające pod szyldem amerykańskiej sieci działały na najwyższym możliwym poziomie.

Statoil

Stacje paliw również działają na zasadzie franczyzy. Najlepszym tego przykładem jest norweska sieć Statoil. Firma ta znana jest z wysokiej jakości paliw oraz profesjonalnej obsługi.

Statoil zapewnia swoim franczyzobiorcom bardzo wiele. Przede wszystkim, miejsce do prowadzenia działalności oraz paliwa, wraz z systemem ich kontroli. Co ważne z punktu widzenia początkującego franczyzobiorcy, firma zapewnia również szkolenia dla pracowników.

Franczyza to dobra alternatywa dla tradycyjnego biznesu opartego na własnym pomyśle. Współpraca z dużą firmą jest mniej ryzykowna, bowiem jej marka jest dobrze rozpoznawalna, a to zapewnia klientów. Zatem można powiedzieć, że franczyza drogą do sukcesu.

2 KOMENTARZE

Skomentuj

Skomentuj
Wprowadź swoje imię
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.