Większość dzieci kupuje samodzielnie artykuły spożywcze. Dysponują swoim budżet. Sprawdźcie skąd mają pieniądze i na co je wydają.
Dzieci pozyskują pieniądze po pierwsze z kieszonkowego, a po drugie otrzymują pieniądze na konkretny cel tj. napoje, lody, słodycze, a z rzeczy niespożywczych – wycieczki, bilety do kina czy odzież i obuwie. Pozostałe składowe to pieniądze, które dzieci otrzymują jako prezent oraz, w niewielkim stopniu, z tytułu wykonywania prac domowych i sezonowych prac zarobkowych.
Biorąc pod uwagę częstotliwość zakupów, ze swojego budżetu dzieci najczęściej kupują napoje (około 5-6 razy w miesiącu). Natomiast słodycze i przekąski nieco rzadziej – około 4 razy w miesiącu. Spośród dzieci, które samodzielnie kupują napoje najwięcej z nich sięga po napoje typu cola oraz soki i nektary. Coca-Cola jest wiodącą marką w kategorii napojów gazowanych typu cola. W przypadku soków i nektarów, marka Tymbark jest dla dzieci marką zarówno najbardziej ulubioną (57 proc.), jak i najczęściej przez nie kupowaną (70 proc.). Z kolei marka Kubuś ma więcej zwolenników (42 proc.) niż nabywców (34 proc.), odmiennie niż ma to miejsce w przypadku marki Hortex.
We wszystkich grupach wiekowych najpopularniejszym miejscem dokonywania zakupów jest sklep tradycyjny. Różnice między pozostałymi kanałami zacierają się wraz z wiekiem dzieci. Jedna piąta dzieci ma swoje ulubione marki sieci sklepów. W kategorii sklepów spożywczych dla ponad połowy dzieci jest to sieć Biedronka, na drugim miejscu znajduje się Lidl (11 proc.).
Dzieci mają także duży wpływ na zakup elektroniki, największy na kupno smatrfonów. Rodzice konsultują ze swoimi pociechami kwestię marki i modelu. W przypadku artykułów elektroniki użytkowej, głównym miejscem zakupu smartfonów i telefonów komórkowych są salony operatora sieci. Z kolei laptopy i tablety są najczęściej kupowane w dużych marketach specjalistycznych ze względu na przystępne ceny i promocje.
(Źródło: infowire.pl)