
Usługa Orange Finanse, z której korzysta prawie pół miliona osób przestanie istnieć. Co dalej z klientami usługi?
Spółki Orange i mBank oficjalnie poinformowały o zakończeniu współpracy. W ostaniach latach modne stało się wiązanie marek telekomunikacyjnych z bankami. Na taki krok zdecydowała się także marka Orange tworząc wraz z mBankiem Orange Finanse. Jednak współpraca nie będzie kontynuowana i po trzech latach działalności firmy mówią pas. Usługa zostanie wyłączona 31 grudnia 2018 roku.
Co z klientami Orange Finanse?
Orange Finanse obsługiwało ok. 430 tysięcy osób. Po rozpadzie usługi będą oni obsługiwani przez mBank. Klienci nadal będą mogli korzystać ze swoich kont i wszystkich usług, w tym np. aplikacji mobilnej czy bankowości internetowej. Po prostu nie będą już korzystać z bankowości Orange Finanse, tylko z platform mBanku.
Zresztą Orange Finanse to marka, a „pod spodem” i tak formalnie to mBank dostarcza usługi bankowe – prowadzi konta, depozyty itd. Nie będzie więc żadnego przenoszenia kont, nie ma się co obawiać zmian numerów rachunku. O etapach zmian klienci będą informowani później, z odpowiednim wyprzedzeniem.
Kulisy rozpadu
Orange oficjalnie powiedziało, że ta współpraca pozwoliła zdobyć im doświadczenie w obszarze finansów i usług płatniczych. Telekom poinformował także, że usługi finansowe nadal będą dla spółki stanowiły ważny element strategii i szansę rozwoju. Jednak nieoficjalnie mówi się o tym, że decyzja o zakończeniu współpracy była spowodowana niezadowalającymi wynikami. Bardziej rozczarowaną stroną jest mBank, który liczył na większą bazę klientów. Przed rozpoczęciem wspólnych działań mówili o bazie, która przyniesie ponad milion nowych klientów, a w rzeczywistości Orange dostarczyło niecałe pół miliona użytkowników. Na ten moment Orange Finanse przestaną istnieć, ale być może w przyszłości doczekamy się w Polsce Orange Banku. Taka instytucja – w pełni mobilna – ruszyła już we Francji w listopadzie ubiegłego roku.