Cyberprzestępstwa zawsze wykorzystują naszą nieuwagę i przez to zazwyczaj dajemy się nabrać na ich sztuczki. Teraz wykorzystują akcje promocyjne Biedronki, aby wyłudzić pieniądze. Sprawdźcie szczegóły.
Wizerunek Biedronki po raz kolejny został wykorzystany w fałszywej kampanii. Coraz więcej użytkowników aplikacji WhatsApp dostaje wiadomość o treści – „Biedronka rozdaje darmowy kupon”. Do zgarnięcia jest podobno suma 2000 złotych.
Wiadomość, rozpowszechniana jest głównie za pomocą komunikatora WhatsApp. Po otwarciu jej możemy wejść w link. Ma on umożliwiać zdobycie bezpłatnego kuponu, tymczasem kieruje do strony z fałszywym quizem. Po udzieleniu odpowiedzi strona symuluje ich weryfikację. W następnym kroku prosi o dane 20 znajomych z WhatsAppa. Dopiero wtedy ofiara może podać swoje dane osobowe – przestępcy przekonują, że to po to, by móc otrzymać nagrodę.
Przestępcy nie tworzą fałszywego konkursu „na darmo”. Osoby, które przekażą dane osobowe mogę spodziewać się przykrych konsekwencji w postaci spersonalizowanego phishingu. Uzyskane dane mogą posłużyć do tworzenia e-maila rzekomo pochodzącego od banku, pośrednika płatności, kuriera czy serwisu aukcyjnego. Ofiara zobaczywszy własne imię i nazwisko będzie skłonna otworzyć dodany do wiadomości załącznik. W ten sposób przestępcy albo zablokują komputer i zażądają okupu, albo przekierują na fałszywą stronę banku i wyczyszczą konto.
Na tym samym serwerze przestępcy stworzyli podobne kampanie wykorzystujące wizerunki innych marek. Wśród nich znajdują się Carrefour, Energylandia, Rolex, Starbucks, Ryanair, Legoland, Toyota, Lufthansa.
Bądźcie ostrożni przy tego typu komunikatach.
(Źródło: mcn.com)