Płatność kartą wydaje się być rzeczą naturalną. Jednak część małych i średnich przedsiębiorstw wciąż nie widzi potrzeby posiadania terminala. A to błąd, ponieważ aż 40% z nas rezygnuje z zakupów, gdy nie może zapłacić bezgotówkowo.
Poczta Polska, PKO Bank Polski, Orange Polska i eService zawiązały Koalicję liderów na rzecz Polski bezgotówkowej. Celem Koalicji jest wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw, które chciałyby zacząć przyjmować płatności bezgotówkowe. W ramach Programu Polska Bezgotówkowa do firm, które spełniają określone kryteria i podpiszą umowę, zostaną dostarczone bezpłatne terminale płatnicze. Poza tym przedsiębiorstwa te będą mogły liczyć na pokrycie przez rok wydatków związanych z utrzymaniem urządzeń, a także miesięcznych kosztów obsługi płatności (aż do osiągnięcia 100 tys. zł obrotu na jeden terminal).
Program Polska Bezgotówkowa ma promować korzystanie z płatności bezgotówkowych przez małych i średnich przedsiębiorców, w szczególności tych, którzy dziś ich nie realizują. Do programu można przystąpić w naszych placówkach pocztowych. Poza tym jest to możliwe za pośrednictwem naszych listonoszy (22 tys. pracowników wyposażonych w urządzenia mobilne), jak również na naszej stronie internetowej – mówi Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w Poczcie Polskiej.
W mniejszych miejscowościach w Polsce dotychczas funkcjonowała bariera związana z utrzymaniem terminalu płatniczego, który dla małego przedsiębiorcy był dużym wydatkiem. Oferta PKO Banku Polskiego i eService’u wychodzi naprzeciw obawom. Jest skierowana głównie do małych przedsiębiorców, którzy dotąd nie korzystali z terminali. Dzięki darmowej ofercie mają oni szansę, aby sprawdzić urządzenie, przyzwyczaić do niego swoich klientów oraz zobaczyć, czy jest przestrzeń na zwiększenie płatności i utrzymanie terminala. Dla części terminali, które wybiorą przedsiębiorcy, oferta jest w pełni darmowa nawet po upływie 12 miesięcy próbnych – informuje Szymon Wałach, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.
Decyzja o rozpoczęciu przyjmowania płatności bezgotówkowych na pewno może przyczynić się do rozwoju biznesu firmy. Wynika to z tego, że polscy konsumenci coraz chętniej płacą za produkty i usługi właśnie bez użycia gotówki.
(Źródło: infowire.pl)