regały sklepowe

Okazuje się, że odpowiednia ekspozycja produktów, to klucz do sukcesu niejednego obiektu handlowego. Chodzi przecież o to, by wzbudzić zainteresowanie potencjalnego klienta, a potem wywołać w nim chęć zakupu. Aby tak jednak było niezbędne, staje się pokazanie największych walorów towaru, który ma być sprzedany w pierwszej kolejności. Mówi o tym merchandising, jedna z technik marketingu sprzedażowego. Przyjrzyjmy się bliżej podstawowym zasadom.

Tanie, droższe i luksusowe

Zastanawiasz się, dlaczego produkty, po które sięgasz najczęściej, znajdują się akurat na wysokości Twojego wzroku? Okazuje się, że nie jest to przypadek. Specjaliści od merchandisingu stosują zasadę, zgodnie z którą regały sklepowe zapełniane są towarem według konkretnych wytycznych. Na najniższych półkach znajdują się produkty najtańsze, a więc i te najsłabszej jakości. Na wysokości wzroku potencjalnych klientów układane są produkty, po które sięgamy najczęściej. To te dobrej jakości i w średniej cenie. Najwyżej ustawiane są zaś produkty najdroższe, najbardziej ekskluzywne. I tak są lepiej zauważalne aniżeli te w niskiej cenie. Przecież chodzi o to, by do sklepowego koszyka wrzucane były rzeczy, które przyniosą największy zysk.

Braki towaru lub ich nadmiar

Merchandising zakłada idealny porządek podczas rozkładania poszczególnych produktów. To dlatego regały sklepowe muszą być pod stałą kontrolą, a sam właściciel sklepu musi natychmiast reagować na ewentualne braki w dostawach. Brak towaru na półce może oznaczać brak sprzedaży. Luki wprowadzają też negatywny nieład na półkach i sprawiają wrażenie zaniedbania.

Okazuje się także, że i nadmiar towaru nie jest zbyt dobrze akceptowany. Klient ma mieć możliwość swobodnego sięgania po dany produkt. Nie można dopuszczać do sytuacji, w której musi on przeciskać się pomiędzy towarem albo przekładać go, by zdobyć taki, którego potrzebuje. Produkt ma być łatwo dostępny i być ułożony w konkretnym miejscu.

Bałagan na regałach sklepowych

Nie dopuszcza się również do sytuacji, w której towary są ułożone przypadkowo. Właściciel sklepu musi pamiętać, że regały sklepowe znacznie pomagają kategoryzować oferowane produkty. Oznacza to, że wśród ubrań czy akcesoriów drogeryjnych nie może znaleźć się kasza czy sól.

Do zakupów nie zachęca również nieporządek. Towar powinien być estetycznie ułożony.

Chwyty marketingowe

Rozmaite regały sklepowe dają szansę wyeksponować dany produkt. To ważne szczególnie wtedy, gdy sklep organizuje specjalną promocję cenową, rabaty, wyprzedaż. Tuż obok towaru powinno znaleźć się miejsce na unikalną etykietkę z informacją o obniżonej cenie. Z reguły takie regały sklepowe umieszcza się przy głównych korytarzach w obiekcie handlowym, by były łatwo zauważalne przez klientów.

Pamiętajmy, że poprzez odpowiednią ekspozycję towarów na sklepowych półkach, z łatwością można uzyskać przewagę konkurencyjną i wpływać na pożądany wizerunek. Klient, który zrealizuje zakupy w pełnym komforcie, z dużym prawdopodobieństwem wróci i stanie się lojalnym odbiorcą.

Skomentuj

Skomentuj
Wprowadź swoje imię
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.