Irlandzka część sklepów Lidl wyszła naprzeciw potrzebom klientów dotkniętym autyzmem. Od 2 kwietnia tego mogą robić zakupy w przyjaźniejszych dla nich warunkach niż dotąd.
„Ciche wieczory” mają odbywać się we wszystkich 194 sklepach Irlandii. W każdy wtorek od godziny 18:00 do 20:00 oświetlenie w sklepach będzie łagodniejsze, z głośników nie popłyną głośne komunikaty ani drażniąca muzyka. Wyciszona będzie również praca skanerów. Klienci z zaburzeniami spektrum autyzmu będą mieć pierwszeństwo w obsłudze przy kasach. Do sklepu mogą wprowadzać psa przewodnika. Ponadto mają otrzymywać mapki placówek, aby łatwiej było im odnaleźć niezbędne produkty, a w razie problemów poprosić pracowników sklepu o dodatkową pomoc.
Sieć poinformowała, że „ciche wieczory” przygotowano we współpracy z jedną z irlandzkich fundacji, działających na rzecz osób z autyzmem. Poza umożliwieniem osobom dotkniętym tym zaburzeniem zrobienie zakupów w sprzyjających im warunkach, celem akcji jest poszerzenie świadomości społecznej dotyczącej autyzmu. 2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W Polsce na rzecz chorych działa Fundacja Jim. O ich tegorocznej inicjatywie możecie przeczytać tutaj.
Akcja była pilotażowo prowadzona w Irlandii w roku ubiegłym i spotkała się wówczas z wielkim poparciem społecznym.
Kierownictwu irlandzkiego Lidla należą się gratulacje. Polskie oddziały sklepu zapewniają, że na bieżąco śledzą działania kolegów z Irlandii i że sugestie dotyczące jej wprowadzenia przekazano odpowiednim osobom. Pozostaje trzymać za słowo i mieć nadzieję, że akcja Lidla zainspiruje inne koncerny.